Operational Excellence

Operational Excellence


Een realistische kostenverlaging en verbetering van kwaliteit. We richten de operationele keten (commercie, backoffice, productie, logistiek of onderhoud) efficiënt en effectief in. We zorgen ervoor dat uw bedrijf de juiste activiteiten ontplooit, van de hoogste kwaliteit en tegen de juiste kosten zonder dat we het winstvermogen en de klantbeleving aantasten. Het onderscheidende van uw bedrijf, in de markt, blijft behouden. Dit realiseren we met bestaande mensen en bestaande middelen.

Waar staat uw organisatie op het gebied van operational excellence?

Operationele bedrijfsvoering omvat allerlei bedrijfsprocessen, organisatiestructuren,
managementsystemen en organisatieculturen, die invloed hebben op de kwaliteit, kosten, prijs, bereikbaarheid, gemak, verkrijgbaarheid enz. Operational excellence zorgt voor een probleemloze levering van producten en diensten aan de klant en dat tegen de laagste kosten, minste tijd en grootste gemak. 

Er is sprake van een hoge mate van standaardisatie en een strakke (centrale) beheersing van processen. Het management systeem is gericht op efficiënte transacties en de organisatie op kosten- en tijdbesparing en minimalisatie van verspillingen. 

Zo heeft Dell een extreem laag kostenniveau, terwijl haar PC’s toch ‘state of the art’ zijn en ze gemakkelijk te verkrijgen zijn. Dit komt omdat Dell de logistieke kosten heeft geminimaliseerd, de gestandaardiseerde processen centraal heeft gepland, een cultuur heeft geschapen die efficiency stimuleert en verspilling tegengaat en geïntegreerde, betrouwbare en ‘high speed’ systemen heeft ingevoerd en genormeerd.

Onze aanpak is een mix van de maximale bewustwording dat veranderen noodzakelijk is en het samen met management en medewerkers op alle niveaus in de organisatie creëren van de nieuwe werkelijkheid. Deze nieuwe werkelijkheid implementeren we daarna met intensieve begeleiding totdat het werkt. 

Vragen die wij op dit gebied van onze klanten krijgen zijn bijvoorbeeld:

  • Hoe kan ik mijn innovatieproces versnellen?
  • Hoe kan ik de klant centraal blijven stellen in de gehele keten?
  • Hoe kan ik tijdens mijn productieproces de hoogste waarde toevoegen voor de klant?
  • Hoe krijg ik de productie- en onderhoudsafdelingen functionerend als één team zodat ze gezamenlijk verantwoordelijkheid nemen voor de resultaten?
  • Hoe kan ik mijn productiviteit verhogen?
  • Hoe word ik concurrerend in kosten met behoud van kwaliteit?

Wat is uw operationele uitdaging?

Operational Excellence is de overtuiging van een organisatie om te willen excelleren in de dienstverlening naar haar klanten. 

Enkele sleutels voor succes liggen in het benutten van het menselijk kapitaal, het constant focussen op klantwaarde, het stap voor stap beperken van verspillingen in het proces en het slim gebruik te maken van technologische innovatie.
Organisaties krijgen continu mogelijkheden aangeboden om hun activiteiten te verbeteren en hierin te excelleren met Dygica Ventures.


Share by: